ADHD-Europe

You are here: Home Information EU Contribution green paper 06 Bijdrage tot het GROENBOEK van de EC ter verbetering van de GEESTELIJKE GEZONDHEID van de bevolking (NL)
  • Decrease font size
  • Default font size
  • Increase font size
Bijdrage tot het GROENBOEK van de EC ter verbetering van de GEESTELIJKE GEZONDHEID van de bevolking (NL) Print

ADHD-Europe
Bijdrage tot het GROENBOEK van de EC ter verbetering van de GEESTELIJKE GEZONDHEID van de bevolking
mei 2006

Rachel (12) aan het woord:
Zij heeft altijd haar mening en haar gedachten verwoord over ‘haar ADHD’ én ze beschrijft hoe de wereld en de
mensen die zij ontmoet, haar percipiëren. Zij heeft moeite gedaan om aanvaard en begrepen te worden. Ze wil
ook altijd haar problemen bespreken. Dit zijn de gedachten die zij aan haar ouders vertelde:

• Waarom ben ik anders?
  • Waarom heb ik deze stoornis?
  • Waarom praten mensen over mij en niet mét mij?
  • Er zijn heel wat dingen op school die ik niet goed begrijp maar ik krijg het niet zelf verwoord.
  • Ik kan niet omgaan met hoe ik me soms voel en word dan boos en gestresseerd.
  • Waarom word ik nooit uitgenodigd op feestjes?
  • Ik ben geen psychisch geval.
  • Ik ben Rachel en ik heb mijn eigen noden en verlangens.
  • Op school krijg ik strafstudie omdat ik mijn schoenen vergeet of mijn huiswerk niet gemaakt heb.
  • Het voelt aan alsof ik eruit gepikt word, alsof ik bestemd ben om een ruziemaker of een luiaard te zijn door
    mijn ADHD.
  • Mijn zus verwijt me dat ik een halfgare ruziestoker ben.
  • Ik ben normaal in elk opzicht, alleen raken mijn hersenen af en toe in de war …

Download the full pdf

This website is certified by Health On the Net Foundation. Click to verify. This site complies with the HONcode standard for trustworthy health information:
verify here.